تبادل لینک گیفت کارت انلاک ایفون باتری موبایل انلاک فکتوری ایفون تقویت انتن موبایل دوربین شبکه بند اپل واچ آموزش بیت کوین تعیین اپراتور آیفون
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷

کسب درآمد از یوتیوب چگونه امکان پذیر است؟

تا حالا شده ویدئویی از یکی از ستاره­‌های یوتیوب ببینید و پیش خودتان بگویید،من هم می­توانم این کار را انجام دهم؟ در بین تمامی بسترهای تأثیرگذاری، یوتیوب را سرگرم ­کننده‌­ترین می­دانم. این بستر همچنین می‌­تواند سودآوردترین بستر باشد، چون برترین­‌های یوتیوب تنها از طریق تبلیغات مقادیر قابل توجهی کسب درآمد ازیوتیوب دارند. این کیک همین­طور در حال بزرگتر شدن است. یوتیوب به تازگی گزارش داده که تعداد افرادی که بیش از۱۰۰ هزار دلار کسب درآمد از یوتیوب داشته‌­اند، ۴۰ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته­‌است و در حال حاضر، تعداد کانال­‌هایی که بیش از یک میلیون عضو دارند، ۷۵ درصد افزایش داشته است.

پول جایی قرار دارد که چشم انسان آنجا را نگاه می­کند. اِوان آسانو، مدیرعامل MediaKix که یک آژانس یازاریابی تأثیرگذاری است می­‌گوید: تعداد افرادی که محتوای ویدئویی مورد نیاز خود را از اینترنت دریافت می‌­کنند و استفاده از تلویزیون را کنار گذاشته‌­اند، به شدت در حال افزایش است و برندهای مختلف در حال انجام سرمایه‌­گذاری­‌های هنگفت برای دسترسی به این بیننده‌­ها هستند. بازار موجود برای بسترهای تأثیرگذاری اگر بزرگتر از اینستاگرام نباشد، بازاری هم‌­اندازه‌­ی آن خواهد بود. دلیل دیگری که برندهای مختلف به یوتیوب علاقه نشان می­‌دهند، سخت­‌تر بودن جعل اعداد در یوتیوب استد. آسانو می­‌گوید: می‌­توانید بازدیدکننده­ دریوتیوب خریداری کنید اما هزینه‌­ی آن به مراتب بیشتر از هزینه­‌ی خرید دنبال ­کننده­‌ها و لایک­‌های اینستاگرام است. افزایش شدید و پیوسته­‌ی مشاهدات یک کانال در یوتیوب از نظر هزین‌ه­ای به صرفه نیست.

پس چگونه کاربران یوتیوب (به ادبیات خود یوتیوب، تولیدکنندگان) این چنین کسب درآمد ازیوتیوب دارند؟ آن‌ها بیشتر، از چهار طریق، کسب درآمد ازیوتیوب دارند: تبلیغات، اسپانسرها، بازاریابی وابسته، و خدمات و کالاهای قدیمی. اگر در حال امتیازدهی هستید، این یک مورد بیشتر از اینستاگرام است که پول­‌های حاصل از تبلیغات را شبیه یوتیوب در اختیار سازندگان نمی­‌گذارد.

کسب درآمد از یوتیوب

۱. تبلیغات یوتیوب 

تا ماه قبل، هر شخص می­‌توانست تنظیمات کسب درآمد ازیوتیوب را برای حساب خود فعال کند و بخشی از یک سنت را به ازای هر بار مشاهده تبلیغلات بر روی محتوای آن­ها، کسب درآمد داشته باشد. این موضوع در ژانویه با اعلام استانداردهای جدید تبلیغات از سوی گوگل (صاحب یوتیوب) تغییر کرده است. در حال حاظر به منظور کسب درآمد از یوتیوب و پذیرش کانال در برنامه‌ی شراکت یوتیوب، می­بایست حداقل تعداد اعضای ۱۰۰۰ نفر و ۴۰۰۰ ساعت تماشای ویدئو در ۱۲ ماه گذشته را داشته باشید؛ و ویدئوهای شما به منظور کنترل بر محتوای نامناسب، تحت کنترل شدیدتر قرار می­‌گیرند. در همین حین، یوتیوب قول بررسی­‌های بیشتر بر روی اعضای ترجیح گوگل مجموعه­‌ای از کانال­‌های پرطرفدار که جزء ۵ درصد اول یوتیوب قرار دارند و هزینه‌های تبلیغات بالاتری دریافت می‌­کنند را داده­ است.

این استانداردهای جدید واکنش‌­های زیادی را به همراه داشته ­‌است، اما در واقع اکثر افرادی که دسترسی‌­های کسب درآمد ازیوتیوب خود را از دست داده­‌اند، درآمد زیادی از یوتیوب نداشند. بیشتر کانال­‌ها درآمدیبین ۱.۵ تا ۳ دلار به ازای هر هزار بازدید، و بسته به محتوا و مخاطبین کانال­‌ها دارند و این در حالی­ است که گوگل پرداختی کمتر از ۱۰۰ دلار انجام نمی‌­دهد (یا تعداد بازدیدها برابر ۵۰ هزار بازدید باشد که عدد بسیار بالایی برای ویدئوهای خط چشم کشیدن یک نوجوان ۱۴ ساله خواهد بود). به عبارتی دیگر، اگر به دنبال داشتن درآمدهای ساده و بدون دردسر هستید، یوتیوب انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.

کسب درآمد ازیوتیوب

در عوض، موفقیت در یوتیوب زمان­بر بوده و نیاز به تعهد خواهد داشت. کِلی سگارس که یکی از مؤسسین کانال Fitness Blender با بیش از ۵ میلیون عضو است، قبل از ترک شغل توسط خود و همسرش در سال ۲۰۱۰ به منظور تمرکز تمام وقت بر روی کانال یوتیوبشان، به مدت دوسال، هر هفته ویدئوهای آموزشی را بر روی کانالشان قرار می‌­دادند. این در حالی است که اگر یوتیوب وجود نداشت، احتمالاً فیتنس بلندر نیز پدید نمی‌آمد. سیگارس می­‌گوید: زمانی که تصمیم گرفتیم تا ویدئوهای رایگان آمادگی جسمانی را به صورت آنلاین قرار دهیم، متوجه شدیم که بسترهای پخش موجود هزینه­‌های زیادی را درخواست می­‌کنند و این در حالی بود که ما هرگز توانایی ورود به این صنعت را نداشتیم، چه رسد به آنکه بخواهیم محتوای رایگان را در اختیار مخاطبان‌مان قرار دهیم.

تبلیغات کمک قابل توجهی به سیگار‌‌‌‌‌س‌­ها در کسب درآمد ازیوتیوب در سا‌‌‌ل­های ابتدایی فعالیتشان کرد و اتفاقاً با محتوای ارائه شده توسط آن­ها نیز هماهنگ بود. سیگارس می­گوید: “برنامه­­های ما نیازمند زمان­هایی برای استراحت و نوشیدن آب دارد که در این زمان­‌ها می‌­شد تبلیغات را بدون این­که باعث ناراحتی افراد شود جا داد. مردم حتی به شوخی می­‌گفتند که خوشحال هستند که می‌­توانند به بهانه­‌ی تبلیغ دیدن اندکی استراحت و نفس تازه کنند. همین کسب درآمد از یوتیوب توسط تبلیغات باعث شد تا آن‌ها سیاست بدون اسپانسر را در پیش بگیرند. سگارس در ادامه توضیح می­دهد که: این سیاست فرصت­‌های کسب درآمد زیادی را از ما گرفت اما مخاطبین ما به خوبی از وضعیت ما آگاه بوده و قدردان آن هستند. ما فکر می­‌کنیم که اطمینان، بخش مهمی از فرایند ساخت یک برند است. نتیجتاً آن‌ها مخاطبین وفاداری دارند که حاضرند برای دریافت برنامه­‌های تمرینی و غذایی مختلف در وب­سایت فیتنس بلندر هزینه پرداخت کنند.

کسب درآمد از یوتیوب

۲.  اسپانسری و بازاریابی وابسته

برای برخی دیگر از تولیدکنندگان، کسب درآمد یوتیوبی از طریق تبلیغات کافی نبوده و بخش مهمی از کسب درآمد آن‌­ها از یوتیوب را از طریق اسپانسری و بازاریابی وابسته (که در آن برندهای مختلف کمیسیونی را به ازای هر فروش محصول یا ترافیک ارسالی محتوای تهیه­ کننده تعریف می­‌کنند) تشکیل می­‌دهد. سازمان­‌ها به صورت یکپارچه در یوتیوب فعالیت می­‌کنند، به این صورت که هر شخص می‌­تواند لینک­‌های محصولات مشخص را در کپشن ویدئوهای خود قرار دهند و با هر کلیک اعضا بر روی این آدرس و خرید محصولات، کانالی که لینک را قرار داده، بازپرداخت کمی دریافت خواهد کرد. بیشتر کاربران یوتیوب بزنامه­‌ی سازمانی آمازون با عنوان همراهان آمازون را با وجود گزینه­‌های مختلف دیگر، ترجیح می‌­دهند.

اما درآمدهای هنگفت از یوتیوب از طریق اسپانسری و ورود واسطه­‌هایی همچون MediaKix و سایر آژانس­‌ها امکان­‌پذیر است. به گفته­‌ی آسانو اکثر برندها علاقه‌­ای به کانال­‌هایی با تعداد اعضای کمتر از ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار و یا تعداد مشاهده­‌های کمتر از ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار برای هر آگهی ندارند. بدلیل هزینه­‌های بالای تهیه‌­ی ویدئوها و همین­طور نیاز به مذاکرات نفس­گیر، اسپانسر می‌­خواهد بداند محصول او در کجا قرار است به نمایش گذاشته شود، برای چه مدت به نمایش گذاشته می­‌شود و اطلاعاتی از این قبیل. آسانو در ادامه توضیح می‌­دهد زمانی که یک برند را برای اسپانسری به کانال­‌های تأثیرگذار برتر معرفی می‌­کنیم، بحث از بودجه‌­ای بین ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار و حتی بیشتر است. برخی کانال­‌های یوتیوب کسب درآمدی بین ۱۰۰ هزارتا ۲۰۰ هزار دلار به ازای تنها یک ویدئو دارند. و این­‌گونه آن ویدئو میلیون­‌ها بار تماشا می‌­شود. و این دلیل وجود پول درشت در این فضا است.

۳. کسب درآمد ازیوتیوب

البته کانال­‌های یوتیوب منافع خود را نیز در نظر می­گیرند. ناتالی آلزاته که زن پشت پرده­ی کانال یوتیوبی NataliesOutlet با نزدیک به ۶ میلیون دنبال­ کننده است، می‌­گوید: فرایند ساخت کمپین برای یک برند، جامعیت و هزینه‌­های آن استاندارد مشخصی ندارد. مدیر، مدیربرنامه‌­ها و وکیل من به سختی برای اطمینان از موفقیت یک کمپین تلاش می‌­کنند و این بسته به نحوه­ی پاسخ‌دهی طرفداران به این کمپین، همانند پاسخ آن­‌ها به محتواهای بدون اسپانسر است.

کسب درآمد از یوتیوب

در مجموع، اعتماد (در کنار تمایل به سخت­کوشی)، ارزشمندترین دارایی یک کاربر بوتیوب به شمار می‌­رود. آسانو می­گوید: اگر به کسب درآمد از یوتیوب علاقه داشته باشید، شانس موفقیت خود را افزایش خواهید داد. کار سختی است. برای تولید تنها یک ویدئو باید تجهیزات دوربین، کامپیوتر برای تدوین، و زمان داشته باشید. و اگر تازه شروع به کار کرده‌­اید، قرار نیست برای مدتی کسب درآمد از یوتیوب داشته باشید چون باید ابتدا تعداد اعضای کانال خود را افزایش دهید. با هدف کسب درآمد راحت وارد این کار نشوید چون همچین چیزی به هیچ وجه وجود ندارد.

یکی از سرویس های منحصر به فرد پیمنت ۲۴ فراهم کردن تسهیلاتی جهت نقد کردن درآمد های ارزی شما از اینترنت می باشد. اگر شما طراح، عکاس و یا دارای هرگونه حرفه خاصی هستید که با مشتریان خارج از کشور همکاری دارید می‌‌توانید از طریق این سرویس درامد ارزی خود را به ریال نقد کنید!

The post کسب درآمد از یوتیوب چگونه امکان پذیر است؟ appeared first on وبلاگ پیمنت24.

درباره علیرضا قزوینی

انلاک ایفون

گیفت کارت

لوازم جانبی موبایل

دوربین شبکه